Válassza ki mit szeretne
Always Active
A szükséges cookie-k szükségesek az oldal alapvető funkcióinak engedélyezéséhez, mint például a biztonságos bejelentkezés vagy a hozzájárulási beállítások módosítása. Ezek a sütik nem tárolnak személyes azonosításra alkalmas adatokat.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

ÁSZF

Általános szerződési és felhasználói feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban ÁSZF) határozza meg az Enter Team Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett www.kattuska.hu weboldal alatt működő webshopban történő vásárlás során a Szolgáltató és az online felületen vásárló fogyasztók (továbbiakban: Vásárló) között keletkező jogviszonyból eredő jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a felelősségi szabályokat, a teljesítési és szállítási feltételeket, továbbá az elállási jog gyakorlásának szabályait  függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországon vagy külföldön valósul meg.

Jelen ÁSZF rendelkezései minden esetben irányadók a SZOLGÁLTATÓ és a VÁSÁRLÓK között, webshopon keresztül online úton létrejött jogviszonyra.

A szolgáltató adatai

Cégnév: Enter Team Bútortervező és Szolgáltató Kft.

Székhely: 2120 Dunakeszi, Repülőtéri út 1.

Adószám: HU13375975

Cégjegyzékszám: 13-09-167985

Levelezési cím: 2120 Dunakeszi, Repülőtéri út 1.

Ügyvezetők: Hováth Attila, Tóth Katalin Noémi

Képviselő: Tóth Katalin Noémi

Email: toth.kata@kattuska.hu

Telefon: +36 (20) 577 – 87 90

A felek közötti jogviszony, az ÁSZF hatálya és érvényessége

A jelen ÁSZF személyi hatálya kiterjed a Szolgáltatóra, valamint a Szolgáltató által üzemeltetett www.plantebudapest.hu weboldal alatt működő webshop alkalmazásával a Vásárlókra.

A jelen ÁSZF határozatlan időre szól, amely 2023. január 13. napjától érvényes.

A Vásárló a webshopban történő vásárlás során a Szolgáltatóval szerződést köt a jelen ÁSZF tartalmi rendelkezéseire figyelemmel. A Vásárló a megvásárlandó termék(ek) webshopban történő kiválasztásával és a vásárlás adatait összesítő jóváhagyó oldalon a „TOVÁBB A FIZETÉSHEZ” gomb megnyomásával az ÁSZF feltételeit elfogadja és a szerződést megköti, egyben a jelen ÁSZF rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek fogadja el. A webshopon keresztül megkötött szerződés a Vásárló vonatkozásában fizetési kötelezettséget von maga után, míg a Szolgáltató vonatkozásában a termék(ek) Vásárló részére történő kiszállításának kötelezettségét jelenti.

A Szolgáltató a vásárlás során a Vásárló részére a webshopból saját nevében értékesíti a saját, illetve a harmadik felek által gyártott terméke(ke)t, amely jogviszony a termék(ek) ellenértékének megfizetésével és a termék(ek) Szolgáltató által, a vele szerződött kézbesítési-szállítási szolgáltató partner általi leszállításával teljesedésbe megy.

Vásárlás a webshopban

Az webshopon keresztül történő termékvásárlási módokat a Szolgáltató saját online értékesítési felületén keresztül végzi CIB BANK által biztosított biztonságos és közvetlen online bankártyás fizetési felületen keresztül. Az online bankkártyás fizetések során a bankkártya adatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el.

A szükséges adatok megadását, jelen ÁSZF elfogadását és a sikeres banki tranzakciót követően a Szolgáltató a vele szerződött kézbesítési-szállítási szolgáltató partnere útján leszállítja a terméket a Vásárlónak. Tekintettel arra, hogy a vásárlást követően a termék(ek) Szolgáltató által történő kiküldésével a termékvásárlás lezártnak, a termék(ek) pedig kézbesítettnek és átvettnek tekintendő, a Vásárló kizárólagos felelőssége, hogy a Szolgáltató felé késedelem nélkül jelezze, ha a terméket mégsem kapta meg.

A fizetés menete bankártyával a CIB BANk alkalmazásával:

Amennyiben a Vásárló kiválasztotta a kívánt terméke(ke)t és a kosarába helyezte őket, a Vásárlót a Szolgáltató által üzemeltetett honlap átirányítja a CIB BANK oldalára, ahol meg kell adnia a kártyája (MasterCard / VISA / erre alkalmas webkártya) adatait;

Szükséges adatok: Kártyaszám, Biztonsági kód, Kártya lejárati dátuma

Az adatok megadását követően véglegesíti a vásárlási szándékát. A “FIZETÉS” gombot kiválasztva, amennyiben kellő fedezettel rendelkezik, létrejön a fizetési tranzakció.

A tranzakciót követően a Vásárló visszatérhet a Szolgáltató által üzemeltetett oldalra, ahol visszaigazolást kap a sikeres vásárlásról.

A Szolgáltató felhívja a Vásárló figyelmét, hogy abban az esetben, ha a Vásárló – a Szolgáltatónak felróható okból – nem kapja meg a rendelést megerősítő e-mail üzenetet, a tranzakció sikertelennek minősül.

A Szolgltató a termék(ek) megvásárlásáról számlát bocsát ki a Vásárló által megadott adatok alapján számlázóprogram alkalmazásával (szamlazz.hu; KBOSS.hu Kft.; cg.: 01-09-303201), amely e-mail útján kerül megküldésre a Vásárló részére. Ha a Vásárló a számlán szerepeltetni kívánt nevet vagy címet helytelenül adta meg, és a számla ezzel a tartalommal került kiállításra, úgy a Vásárlónak egy alkalommal lehetősége van a számla módosítását kérni, amelyet a számla kibocsátásától számított legfeljebb 10 naptári napon belül szükséges jeleznie. A Vásárló számlamódosítási igényét a Szolgáltató hello@kattuska.hu címre továbbított e-mailben jelezheti.

A termék lényeges tulajdonságaira vonatkozó adatok

A vásárlásra felkínált termék(ek) tulajdonságai, jellemzői, méretei, valamint a vásárlás feltételei a webshop hozzájuk tartozó konkrét oldalain ismerhetőek meg.

Az adásvételi szerződés létrejöttének folyamata

A Szolgáltató által működtetett www.kattuska.hu webshopban kínált termék(ek)re vonatkozó adásvételi szerződés kötése online felületen, elektronikus úton leadott megrendelés útján lehetséges a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

A webshop látogatás során a termék(ek)kel kapcsolatos tájékozódását követően a Vásárló a „KOSÁRBA TESZEM” feliratra kattintva tudja a terméket a virtuális kosarába helyezni anélkül, hogy ezzel vásárlási vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek. A termék(ek) virtuális kosárba történő helyezése a kattintással megvalósul, a Vásárló a virtuális kosárba való helyezésről külön értesítést nem kap. A vituális kosárban a Vásárló tájékozódhat a termék(ek) megnevezéséről, mennyiségéről és a termék(ek) bruttó áráról egyaránt. Több termék kosárba helyezése esetén mindezen adatok termékenként külön-külön megjelennek az online felületen.

A Vásárlónak a „KOSÁR” feliratra kattintva láthatja a rendelésének aktuális összesítsét, ahol lehetősége van módosítani (termék mennyiségét növelni vagy csökkenteni; terméket törölni) a jelen fejezet 2. pontjában meghatározott virtuális kosárban meglévő termékeivel kapcsolatosan. A Vásárlónak továbbá lehetősége van – választása szerint – arra, hogy a Szolgáltató által időszakosan alkalmazott kedvezményre feljogosító kuponkódokat rögzítse, amely a fizetendő összeget módosítja. A Vásárló ezt követően jogosult visszatérni a webshopba más termék(ek) megvásárlása iránt tájékozódni vagy befejezheti a „Kosárban” meglévő termékek megvásárlását és folytatja a kiválasztott termék(ek) megvásárlására irányuló további teendőket a „TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” gombra kattintva. Amennyiben a Vásárló be kívánja fejezni a termék(ek) megvásárlását, akkor a számlázási és szállítási adatok megadása után a „TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” gombra kattintva a Szolgáltató által működtetett webshopon vásárolt termék(ek) ellenértékét bankkártáya által történő közvetlen fizetéssel lehet teljesíteni a Szolgáltató részére a CIB BANK e-commerce kapcsolat használatával.

A megrendelés során a Vásárló köteles a vásárlással összefüggő személyes adatainak, valamint számlázási adatainak megadására, illetve a termék(ek) kiszállítás érdekében a szállítási adatainak megadására. A vásárlás nem kötött regisztrációhoz, de az előbbi pont alapján a Vásárló a termék(ek) megvásárlásának teljesítéséhez adatokat köteles megadni a Szolgáltató részére.

A megrendeléssel összefüggésben kötelezően megadandó személyes adatok jogszabályi felhatalmazás alapján, a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyíthatósága érdekében kezeli a Szolgáltató. A személyes adatok kezelésével összefüggő részletes feltételeinket az „Adatkezelési Szabályzat” tartalmazza, amelyet a címére kattintva közvetlenül is elérhet az adatok megadása előtt.

A Szolgáltató által működtetett webshopon vásárolt termék(ek) vonatkozásában lehetőség van kedvezményre feljogosító kupon felhasználására, amelyet a termék(ek) ellenértékének megfizetése előtt van lehetőség az online felületen megadni. A Szolgáltató kifejezetten rögzíti, hogy a kedvezményes kupon felhasználásának feltételeiről a kedvezményes időszakot megelőzően nyújt részletes tájékoztatást a Vásárló részére.

A termék(ek) jelen pont szerinti megrendelésével a Szolgáltató online felületén keresztül megküldésre kerül a Vásárló által készített megrendelés, amely a Vásárló vonatkozásában fizetési kötelezettséggel jár. A megrendelésről a Szolgáltató a Vásárló által megadott e-mail elérhetőségre visszaigazoló e-mail üzenetet küld a megrendelt termék(ek) megnevezéséről, mennyiségéről és a fizetendő ellenérték összegéről.

A szállítási szolgáltatásokat a Szolgáltató harmadik fél szállítást végző szolgáltató alkalmazásával díjazás ellenében biztosítja, amely díjazás viselésére a Vásárló köteles, és amely összeget a termék(ek) bruttó ellenértéke nem tartalmazza, hanem külön kerül feltüntetésre a Vásárló részére. A szállítás díjazásáról a Szolgáltató mindig a fizetés véglegesítése előtt tájékoztatja a Vásárlót a rendelés tartalmát összesítő felületen. A Szolgáltató által működtetett webshopon keresztül értékesített termék(ek) ellenértéke magában foglalja a termék(ek) megfelelő csomagolást.

A megrendelés elküldésével adás-vételi szerződés jön létre a Vásárló és a Szolgáltató között a kiválasztott termék(ek) tárgyában. A szerződés elektronikus úton, távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz útján, távollévők között kötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. Amennyiben a Vásárló a vonatkozó hatályos törvényi szabályozás értelmében fogyasztóként minősül (jelenleg hatályos meghatározás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy), úgy a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A megrendelés elektronikus beérkezését automatikus emailben visszaigazolásra kerül a Vásárlónak, amely tartós adathordozóként megerősíti, hogy Szolgáltató megkapta a Vásárló által elküldött megrendelést, továbbá a megrendelésének részleteit is tartalmazza. A visszaigazoló email a szerződéskötés tartós adathordozón történő visszaigazolásaként minősül a Vállalkozó és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 12. § (2) bekezdésében foglaltakkal összhangban, amelynek alkalmazásához a fogyasztó a jelen ÁSZF elfogadásával beleegyezését adja. A Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató a szerződések, illetve ezek másolatai papír alapon történő átadására a www.plantebudapest.com webshopban történő vásárlás esetén nem lát ésszerűen kivitelezhető lehetőséget különös tekintettel arra, hogy ilyen formában jönnek létre. A Szolgáltató által kiszállított termékekhez kapcsolódó számla e-mail útján kerül megküldésre a Vásárló részére, amely igazolja, hogy a szerződést a Szolgáltató létrejöttnek tekinti és tartalmazzák ennek lényeges feltételeit is. A Szolgáltató a számlát a termék kiszállításával egyidejűleg bocsátja a Vásárló rendelkezésére.

Amennyiben az e-mail útján történő visszaigazolás a megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg a Vásárlóhoz, úgy a Vásárló mentesül a szerződéses kötelezettség alól.

Amennyiben valamely adatbeviteli hibát csak a visszaigazoló email alapján észlel a Vásárló, úgy ennek javítását kezdeményezheti a visszaigazoló email alapján 3 munkanapon belül küldött válasz email útján is. Ezt ugyanakkor már szerződés módosítási javaslatnak tekinti a Szolgáltató és a szerződés teljesítését felfüggeszti addig, amíg a megkeresése alapján a javítás megtörténik és a javított adatok helyességét megerősíti.

A Vásárló elfogadja és tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra, email fogadására nem alkalmas e-mail elérhetőség megadására visszavezethető teljesítési késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért felelősség nem terheli.

A szerződés teljesítése

A Szolgáltató arra törekszik, hogy a webshopon keresztül beérkezett megrendelés a lehető legrövidebb időn átadásra/kiszállításra kerüljön a Vásárló által megadott szállítási címre. A termék(ek) átadásai-kiszállítási ideje függ attól, hogy a megrendelt termék rendelkezésre áll a Szolgáltató árukészletén. Amennyiben a Vásárló több terméket is rendel egyidejűleg, úgy a termékek kiszállítására együttesen, egyidőben kerül sor azzal, hogy a szállítási időre a a leghosszabb szállítási idővel rendelkező termék szállítási ideje lesz irányadó. A megrendelt termékeknek 14 napon belül meg kell érkezniük a Vásárlók részére azzal, hogy a Szolgáltató szükség esetén jogosult a szállítási időre vonatkozó határidőket a megrendelés teljesítésére tekintettel a megrendelés ideje alatt módosítani. Tekintettel arra, hogy a termékek belföldi értékesítés mellett külföldre is megvalósul, így a kiszállítás ideje függ a Szolgáltató által igénybe vett szállító vagy fuvarozó által vállalt kiszállítási határidőktől. A külföldi kiszállítási határidőkről, valamint a termék megvásárlásával kapcsolatos egyéb költségekről (pl.: adó; vám stb.) a Vásárló a www.kattuska.hu weboldalon tájékozódhat azzal, hogy a Szolgáltató a külföldről történő vásárlás esetén a vele szerződéses jogviszonyban álló kézbesítési-szállítási szolgáltató szállítási feltételeiről a kézbesítő-szállító weboldalán kaphat tájékoztatást. A Szolgáltató fenntartja magának továbbá a jogot, hogy a szállítási feltételeket a Vásárlóval egyeztetve egyedi szállítási feltételek mellett vállalja. A Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató az árukészlet nyilvántartási hibából fakadó teljesítési hibával összefüggő felelősségét a Vásárló által megfizetett vételár és szállítási díj együttes összegére korlátozza. A jelen pontban foglaltak értelmezésében a teljesítési határidő sikertelen kézbesítési kísérlet esetén is teljesítettként minősül (pl.: a kézbesítés időpontjában a termék(ek) átvételére jogosult személy nem fellelhető a szállítási címen). Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a termék(ek) Vásárló részére történő kiszállítás határidejét a jelen ÁSZF rendelkezést bármikor módosítsa.

A terméknek a szállítótól való átvételével és az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék(ek) mennyiségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy utólag mennyiségi reklamációt a Szolgáltató nem fogad el. A szállítással kapcsolatos dokumentum aláírásával Vásárló elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak.

Ha az átvétel során a Vásárló a megrendelt termékkel kapcsolatosan sérülést tapasztal (termék vagy csomagolás), a sérülésekről a szállítótól jegyzőkönyv felvételére jogosult. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a termék(ek)et díjmenetesen visszaveszi, ha a termék(ek) az átvételkor sérült. Az átvételt követően észlelt fizikai sérülésért a Szolgáltató felelősséget és helytállást nem vállal.

Kellékszavatosság

A kellékszavatosságra vonatkozó, fogyasztók vonatkozásában alkalmazandó feltételeket a fentebb már hivatkozott, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. mellékletében foglalt mintatájékoztató szerint közöljük és tesszük a jelen ÁSZF részévé az alábbiak szerint:

Milyen esetben élhet a Vásárló a kellékszavatossági jogával?

A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vele szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?

A Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

A Vásárló a Szolgáltatóval, mint vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

A termékszavatosságra vonatkozó, fogyasztók vonatkozásában alkalmazandó feltételeket a fentebb már hivatkozott, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. mellékletében foglalt mintatájékoztatóban foglaltak szerint közöljük és tesszük a jelen ÁSZF részévé az alábbiak szerint:

Milyen esetben élhet a Vásárló a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló – választása szerint – az előző pontban meghatározott kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg a Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

A Szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan a Vásárló nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Elállás

A Szolgáltató által működtetett www.plantebudapest.com webshopon keresztül kötött szerződés esetén a Vásárlót az adott megrendelés alapján kiszállított termék(ek) a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül gyakorolható indokolás nélküli elállási jog illeti meg abban az esetben, ha a termék(ek) nem minősül a 45/2014. (II. 26.) Korm rendelet 29. § (1) bekezdés d) pontja szerinti romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző terméknek. Mindezek alapján a Vásárló nem élhet az elállási jogával azon termék(ek) vonatkozásában, amelyek növények vagy jellegüknél fogva romalndóak, illetve minőségüket rövid ideig őrzik meg. A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm rendelet 29. § (1) bekezdés d) pontja szerinti romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék(ek)nek nem minősülő termékek vonatkozásában az elállási jog a jogszabály szerint gyakorolható.

A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy a jogszabály szerinti elállási jog gyakorlása csak a Ptk. 8. § (1) bekezdés 3. pontja szeriti fogyasztókat illet meg – szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyeket -, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal.

Abban az esetben, ha valamilyen okból kifolyólag egy adott megrendeléshez kapcsolódó termék(ek)et a Szolgáltató különböző időpontokban szállítana ki, úgy az elállási jog gyakorolhatóságának határideje az utolsóként kiszállított termék(ek) átvételétől számítandó.

Az előző pont szerinti elállási jog gyakorolható továbbá a termék(ek) átvételét megelőzően is. A nyilatkozatot a Szolgáltató I. fejezetben megjelölt címére kell írásban eljuttatni.

A Vásárló az elállási jogát gyakorolhatja bármely egyéb erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján is. A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Ha a Vásárló az előző pontban foglaltak szerint eláll a Szolgáltatóval kötött szerződéstől, a Szolgáltató legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

A Szolgáltató a fentieknek megfelelő elállás esetén a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

Ha a Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a visszajáró összeget, amíg a Vásárló a termék(ek)et vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ha a Vásárló a fentieknek megfelelően eláll a Szolgáltató által működtetett www.plantebudapest.com webshopban kötött szerződéstől, köteles a termék(ek)et haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve személyesen visszaadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vásárló a termék(ek)et a határidő lejárta előtt elküldi.

A termék(ek) visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli.

A termék(ek) jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért a Vásárló felel.

A Vásárló nem gyakorolhatja az elállási jogát olyan zárt csomagolású termék(ek) tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

A Szolgáltató arra törekszik, hogy a jogszabályban meghatározott, Vásárlók irányában fennálló kötelezettségeinek teljesítésén túlmenően, illetve ezek mellett a Vásárlók elégedettségének növelése érdekében többlet jogosultságokat és további lehetőségeket biztosít, illetve egyes Vásárlót megillető jogosultságokat nem csak jogszabály szerinti fogyasztóként minősülő Vásárló számára biztosítja. Ezen lehetőségekről és jogosultságokról a Szolgáltató által működtetett www.plantebudapest.com weboldalon tájékozódhat a Vásárló. A jelen pont szerinti többlet jogosultságok vonatkozásában a Szolgáltató fenntartja azon jogát, hogy ezek tartalmán a jelen ÁSZF módosítása nélkül, a Szolgáltató által működtetett www.plantebudapest.com weboldalon található feltételek változtatása útján módosítja, vagy egyes többlet jogosultságok biztosítása vonatkozásában egyedi mérlegelést alkalmaznak. A jelen pontban foglaltak alapján biztosított jogosultságok és lehetőségek semmilyen esetben sem minősülnek a jogszabályok, vagy a jelen ÁSZF egyéb rendelkezései alapján biztosított fogyasztói jogosultságok korlátozásaként.

Védjegyek és szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése és a védjegyek és földrajzi árujelzők oltalmáról szóló 1997. évi XI. törvény (továbbiakban: Védjegytv.) 1. § (1) bekezdése értelmében a Szolgáltató weboldalán (www.kattuska.hu) megjelenő grafikai megoldások, védjegyek, logók, illetve egyéb információk és anyagok a Szolgáltató, illetve szerződéses partnerei kizárólagos tulajdonát képezik. Ezen megjelöléseket a Szolgáltató, illetve szerződéses partnerei kifejezett és előzetes írásbeli jóváhagyása nélkül a vásárlók és más harmadik személyek bevételszerzési céllal semmilyen módon nem használhatják, nem másolhatják, nem terjeszthetik, és nem tehetik közzé. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

A weboldal bármilyen tartalmának átvételével az átvevő tudomásul veszi, hogy 25.000,- Ft+ ÁFA/nap díjazás megtérítésének ellenében használja a tartalmat, kivéve az erre vonatkozó külön megegyezéssel vagy írásos engedéllyel rendelkezőt.

Jogérvényesítési lehetőségek

Panaszkezelés

1.1. Amennyiben a Szolgáltató ügyfélszolgálata útján nem sikerülne megnyugtató és kielégítő választ adni a megkeresésére, úgy a Vásárló az észrevételeit és panaszait megírhatja az hello@kattuska.hu e-mail címre, vagy elküldheti a Szolgáltató H-2120 Dunakeszi Repülőtéri út 1. szám alatti címére, amely egyben a panaszügyintézés helye is. A Szolgáltató kéri a Vásárlót, hogy panaszában utaljon az ügyfélszolgálatnál folytatott egyeztetésre, az egyeztetés sikertelenségének körülményeire.

1.2.  A Szolgáltató a panaszra legkésőbb 30 napon belül érdemben írásban válaszol, és ha a panaszt nem tartja jogosnak, ezen álláspontját írásban megindokolja.

1.4.  A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató a Vásárlót írásban tájékoztatja arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárását.

1.5.  A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

2.1. Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a panaszkezelés során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára:

2.2. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról;

2.3. Békéltető testület. A terméke(k) minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a fogyasztó eljárást kezdeményezhet a területileg illetékes békéltető testületnél. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi és Kereskedelmi Iparkamara által működtetett Békéltető Testület elérhetőségei:

Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV./2.

Email cím: pmbekelteto@pmkik.hu

2.4. Bírósági eljárás. A Vásárló a vonatkozó jogszabályokban foglaltak szerint jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében.

Vonatkozó jogszabályok

a polgári törvénykönyvről szóló 2013. V. törvény

a fogyasztóvédelemről szóló 1997. CLV. törvény

az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény

a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásáról szóló 51/2003. (IX.22.) Korm. rendelet

afogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény

a védjegyek és földrajzi árujelzők oltalmáról szóló 1997. évi XI. törvény

az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény

a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló Európai Parlament és a Tanács 2018/302 rendelete

a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) szóló Európai Parlament és a Tanács 2016/679. rendelete

Záró rendelkezések

A Vásárló tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Szolgáltató az online vásárlás folytán birtokába jutott adatokat bizalmasan kezeli, kizárólag a vásárlások teljesítéséhez használja fel, azokat az érintett fuvarozási szolgáltatókon kívül harmadik személynek semmilyen formában tovább nem adja. A Vásárló személyes adatainak megadásával hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató azokat a Szolgáltatónál érvényben és hatályban lévő Adatkezelési szabályzatban meghatározott módon kezelje.

A Szolgáltató jogosult alvállalkozókat, közreműködőket igénybe venni.

A Szolgáltató Magyarországon bejegyzett és székhellyel bíró gazdasági társaság, a jelen ÁSZF-re a magyar jog szabályai az irányadók és alkalmazandók, tekintet nélkül az esetleges jogszabályi kollízióra.

A jelen ÁSZF-fel vagy a termékekkel kapcsolatos, továbbá a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokra és termék(ek)re vonatkozó bármely jogvitára – tekintet nélkül az esetleges jogszabályi kollízióra – a Szolgáltató és a Vásárló kikötik az Érdi Járásbíróság kizárólagos illetékességét.

Dunakeszi, 2023. január 13.